Sunday, November 8, 2009

4.11.2009 : Putrajaya Challenge Park

Dalam hujan renyai renyai Ellsworth Truth dan Merida 96 telah mendominasi trail PCP. Kehadiran saya di KL disebabkan ada urusan penting urgent dgn lawyer berkaitan kes syarikat vs JKR. Selepas habis perbincangan dengan lawyer dlm 1pm tanpa berlengah selepas lunch terus ke PCP. Saya kata kat Wan klu hujan pun kita kayuh kecuali Pak Gat tahan ja baru dpt menghalang semangat kami.
Wan tanpa memikir panjang telah menerima pelawaan saya walaupun saya tak garenti samada perbincangan saya dgn lawyer mungkin cepat atau lambat. Tapi saya telah mengulakan dia dgn mengayat bawak gerek klu sempat kita ke PCP.
Alhamdullillah perbincangan dgn lawyer setelah go through statement dari Peguam Negara rasanya peluang cerah ( Tolong doakan saya menang...project seterusnya Intense 951 Insyaallah ).
Kami sampai di PCP dlm pukul 2pm. Gat kat situ tanya : ujan ni adik takkan nak kayuh?. kami jawab: ujan lagi best pakcik kami mai dari Alor Setar ni, tekejut Pak Gat tu. Kami melayan trail PCP dgn ikut marking no trail yg ditunjukkan ( memudahkan walaupun tanpa guide ). Wan orgasm melayan trail ni tapi taya yg digunakan menghampakan dirinya ( dok pakai taya kecoh ).
Saya mengsms Assry ( PUJMAC ) kata ada di PCP dia menjawab awat tak inform awal.
Trail no 7 dan no 15 adalah sangat digemari dimana trail no 7 semuanya single trail penuh dgn switchback dan DH amat teknikal. Trail no 15 pulak layan DH ja layan liuk lentuk berm.


Wan a.k.a Blitz memecah teruna first time mai PCP. Tak bnyk gambar ambik pasai memory card camera tak bawak so pakai internal memory ja limited 11 pic.

Wan dengan taya kecoh memberanikan diri DH yg licin akibat ujan

Lontruth melayan berm di trail no 5. Ada banyak lumut di berm yg membantutkan cornering

Fuhhh layan

Wan melounchkan gerek 96

Trail no 16 banyak drop dan berbatu gnarly sesuai klu pakai Fox40. Wan menDH


Wan melayan U turn terus turun laju layan pulak table top

Lontruth pulak melayan U turn.

Rider tegar. Bertolak dari Alor Setar 5am kayuh PCP 2-5pm, Shopping di One Utama 6-8pm. Bertolak Balik ke Alor Setar 8pm sampai Alor Setar 6am. ( Banyak kali berenti tidoq letih sungguh ). Lusa nak pi kayuh dgn Soobeng di Penang pulak .