Thursday, November 12, 2009

Inilah fork Rock Shox SID World Cup XX yg memberahikan tanpa seutas benang yg telah lama Azam berazam untuk memilikinya. Malam sebelum tu waktu kami kayuh offroad patutla dia dok tanya saya SID World Cup saya sedapka. Saya kata sedap sunggguhhh, tapi saya punya model 2009. Rupa rupanya dok esok tu teruih pi pasang.
Fork ni ringan lagi sebab steerer tiub pun karbon. Nafsu saya membuak buak jugak tgk menatang ni tapi dok pekuat iman jugak. Dok kata lepas ni beli Boxxer World Cup terus lah. Untuk XC cukup apa yg ada ja.

Merelit sungguh karbon ni terdedah tanpa seurat benang .... nafsu bergelora ingin merasa henjutan naik turun yg empuk itu. Tapi ada orang yg untung menerima tempiasan upgrade ni pasai Rock Shox SID Race lama Azam telah disambar oleh Cikgu Fisol. Cikgu Fisol dok melangut tgk phu sarp kat Soobeng bila nak luruh pun tak tau la. Beli cepat boleh kita DH lepas brek sama sama.

Dalam dok kata tak mau upgrade... upgrade juga akhirnya. Terbaru handle carbon Truvativ Noir World Cup Low Riser 162g dipasang di Ellsworth Truth. Handle ni sedap sungguh bila jalan gnarly sebab dia boleh absorb vibration. Downside nya bila DH ja kena lebih concentrate sebab dulu pakai high riser. Dalam minat mtb ni jgn kata "cukuplah" sebab biasanya "tak cukup".