Monday, July 12, 2010

11.7.2010 : Mandi Peluh Bersama Jitra/Perlis MTB Di Bkt Kelubi - CP3

Setelah saya mengumpankan racun kepada sdr Veyron utk try trail baru ni, Veyrone tanpa fikir panjang telah menerima racun tersebut dgn girang dan diajak groupnya yg lain sama sama merasa racun tersebut. Seramai 24 remaja yang hadir majoriti dari Perlis. Majlis dimulakan dgn santapan roti canai dan teh tarik typical Malaysian Rider.

Disebabkan tahap kesukaran pendakian menafikan graviti trail ni nama nama remaja yg berjaya sampai dipuncak tidak akan didedahkan untuk menjauhkan riak. Untuk sampai ke puncak beberapa kaedah telah dikenalpasti antaranya kayuh dan tolak melawan graviti sejauh 3km.

Kesemua remaja tersebut telah mandi peluh bersama dan menampak ciri kemaskulinan masing masing dan mungkin ada yang horny.



Warm up session. dok change gear nak rabat bukit dah ni.

Azhar IKBN menjadi navigator kayuhan kali ni pasai dia kayuh sungguh. Saya terpaksa bawa Norco A Line DH bike pasai gerek lain tak ready groupset takdak. Lagipun saja nak try fork Boxxer World Cup dan training untuk Kiara Banshee DH race 24-25.7.2010 ni insyaallah.

Bukit yg pertama ja ramai yg dah kecundang ( premature ) mungkin tenaga dalaman banyak digunakan untuk mencernakan roti canai tadi dan pankreas belum convert roti canai tadi menjadi tenaga.

Selekoh ke 3 pun dah lencun. Qayyum dan Lan EON telah pulang kepangkal jalan yg benar sebelum berakhir kayuhan ini.

Ni bukit yg berapa pun tak tau la. Climb climb climb nampak puncak la ada lagi climb climb nampak puncak la ada lagi

Sampai di puncak acara meracun diadakan. Sham dengan rela membiarkan dirinya diracuni dengan keempukan DH bike dgn memakai helmet fulface halimunan.

Ini tempat bermulanya DH panjang aprox 3km. Dihujung tu selekoh kanan dan terus junam DH waduh adrenalin rush. Ramai yg berjaya DH kalini tapi terpaksa stop beberapa tempat untuk tunggu rider lain kat belakang untuk tujuan keselamatan. Lain kali mungkin boleh turun DH one shot insyaallah.
HABIH...MAI LA GI ( saya membenarkan anda mengunakan cerpen ini sebagai "bedtime story"untuk diceritakan kepada anak anda atau untuk diceritakan kepada isteri anda untuk memudahkan proses peniduran.