Monday, November 22, 2010

1.11.2010 : Fort Red

Trail Fort Red ini adalah sebahagian dari trail Kedah Jamboree 2009 di kawasan trek balak. Walaubagaimanapun kami berjaya merecce trail baru yang terdiri dari DH rockgarden sepanjang 1.2km.
Trail ni biasanya kami mula di hadapan balai polis Wang Tepus kemudian masuk ke Kg Keda - Kg Kota Mengkuang - Trek Balak a.k.a Fort Red - Carok Langsat. Total distance adalah 14km ja. DH cuma 0.5km dan rockgarden 1.2km ja selebihnya kiler climb. Duration biasanya 3 jam untuk 14km ni.
Antara rider yang xcited ialah Cikgu Fisol dengan Merida 120 fulsus dengan setting baru i.e custom wset Flow/hope/dtswiss, handle sunline 745, helmet Urge Kenya Limited Edition. Turun pun dah semakin laju dan semakin cekap setting fork.
Ni dia sebahagian dari climb yang panjang atau DH yang panjang jika dibuat reverse. Trail ni kena standby air 2 botol.

Jumaat kayuh Ahad pun kayuh lagi.....obsessed. Antara rider : Lon, Jem ( buddy club ), Zalmi ( akan memecahkan terunanya pada 23hb. Nov. 2010 ) semoga Allah merahmati mempelai ini dan semoga Zalmi sentiasa "menang' dalam "pendakian" , Kpt Jamal,Din BSN,Lan EON,Fauzi dan AzharIKBN ( dlm proses transition to fulsus ).


Awww....waduss....stimnyyyaa. nak jatuh tak jatuh nak jatuh.....tapi tak jatuh, itu yang best bila DH kat rockgarden ni boleh rasa suspension sedang bekerja dgn tekun memastikan tuannya enak dan empuk. Jangan risau pasai yang hardtail pun boleh turun juga dahla pakai cleat...respect gua,