Monday, January 18, 2010

15.1.2010: Taman Cabaran Putrajaya ( PCP )

Kayuhan kali ni disertai oleh Lon, Comels, WanSX, Cikgu Lutfi dan Zul Habibah. Yg tak dapat hadir tanpa sebab munasabah ialah Ravi dan Abg Jem. Saya salut pada Cikgu Lutfi yg berani mencuba trail disini tak macam depa yg lain bila kita mai depa kata awat tak ajak bila kita ajak awat depa tak mai.
Trail ni memberi pengalaman baru kat Cikgu yg cuba mengagahi melayan switchback. Kami mengambil kesempatan ini mengajar sikit sebanyak teknik switchback dan DH. Teknik ni boleh tgk dlm Youtube ( Bikeskill ).
Agak malang bagi comels yg tak dapat melayan nafsu sebab rantai dok lompat sirantai lompat. WanSX pulak bawak frame ja macam kuda kepang.

Comels, Cikgu Lutfi, WanSX dan Zul Habibah. Dah lama saya tak bersua muka dgn Zul ni. Pada pertemuan ini Zul membenarkan saya menyentuh "jenteranya" dan mengedjas bagi elok sikit maklumlah dah lama tak di"tungangi". Zul mengangkat "jenteranya" dan dengan rela hati membenarkan saya meletakkan minyak agar perjalanan lebih lancar. Setelah dititiskan minyak......... barulah rantai itu smooth sikit.

Waduh waduh .........tijah enak sekali

Cikgu Lutfi kernyeh (senyum) puas

Zul melambai dari jauh dan berjaya menjatuhkan tubuhnya tanpa dirancang. Akibat dari kejatuhan itu epidermisnya terdedah.

layan


Cikgu melayan switchback

nice trail

Lajunya Cikgu sampai kelabu gambar

Jersi Redflag dibuka untuk tempahan deposit RM 50. Bulu bulu roma tidak disertakan

Titian yg menghubungkan silaturrahim

Mai sini jadi macam budak budak.


Lan Tezi dan WanSX

Jeng jeng jeng...... beratnya 20.6kg

Ni dia kuda kepang Wan Specialized SX c/w Fox DHX5.0